är det dags kanske?

ja vad ska man säga? jag är en dålig människa har inte bloggat på nästan 3 veckor!! men aa vad har jag gjort då under dessa två veckor.. jag har jobbat, varit hos tandläkaren, sen bara vardags saker.

den 12e va pappa, anna, Denise, Nina och Jag på Kizz på stadion det var sinnessjukt bra!! finns inga ord som kan förklara hur bra de va. vi hade sittplatser men vi klättrade över staketet så vi fick helt plötsligt ståplatser! Yeah! Iaf de jag kan säga är att de verkligen va värt väntan som va ca 6 månader eller nåt haha. köpte ju biljetterna samma dag dom släpptes!

Förra helgen drog jag och Linnea (min kusin) till gbg efter att jag hade jobbat, mycket trevligt hade vi. Bilresan ner va as kul haha, vi kom fram till vandrarhemmet vi skulle bo på vid 22:30 eller nåt sånt så de va ju typ bara slagga på en gång eftersom att vi skulle upp tidigt på lördagen och möta Nina och Annie på Ge kås. På lördagen gick vi upp och käkade frukost och sånt gjorde oss klara osv. sen begav vi oss till ge kås som låg baa 8km från vandrarhemmet, vi fick vänta i kanske 10 min på Annie och Nina som kom från laholm då. väl inne på ge kås var det ganska rörigt för dom höll på och gjorde om men vi var nöjda iaf, alla hittade en del grejer.

Ullareds trosor
4 t-shirts
en klänning
strumpor
trosor
bikini
body butter
pincett
hårspännen
toffsar
porrensare
leggins
fickplunta

sen kommer jag ej ihåg om de var något mer som jag köpte på gekås, men sen gick vi till scorett outlet utanför gekås precis där köpte jag tre par skor för 800 kr sammanlagt!! dom skulle egentligen ha kostat 2600kr!! de kan man kalla ett kap!

Efter att vi hade shoppat tog vi Ninas bil och åkte in till varberg och käkade tillsammans sen körde vi tillbaka till gekås så jag och Limpan kunde ta min bil. Jag och Limpan begav oss till vandrarhemmet och Nina och Annie begav sig tillbaka till Melissa i Laholm, När vi kom till vandrarhemmet så beundrade vi alla saker vi hade köpt sen var det dusching time! efter de drog Limpan och jag till Kärra och träffade Tim och sedan in till Varberg och träffade Martin, När vi var inne i varberg med Martin passade vi på att visa Limpan fästningen och så. Det är verkligen jättefint vid fästningen på kvällen precis när solen håller på att gå ner. Efter att tag så drog vi tillbaka till vandrarhemmet och låg och snackade och så innan vi somnade.

På söndagen vaknade vi lite sent så vi slängde oss upp ur sängen och plockade ihop alla saker och sprang ner till bilen och sen lämnade vi tillbaka nyckeln till rummet, när vi hade packat in allt i bilen styrde vi mot gbg och Liseberg. När vi hade kört en stund började det regna men det slutade när vi kom till gbg skönt tänkte vi! Parkerade och sen gick vi till Liseberg och satt utanför och väntade på att dom skulle öppna, då börjar det självklart regna så vi var dyngsura innan vi ens kommit in på Liseberg! så vi sprang runt dyngsura och åkte de vi ville åka, avslutade Liseberg med spökhuset som alltid är lika kul och läskigt! när vi kom till bilen var det bara att byta kläder illa kvickt, bytte även trosor haha allt va dyngsurt!

Så började vi åka hemmåt men vi hann inte komma långt på E20 innan de sa pang! Låg i ca 80-90 rullade på som fan inte mycke bilar alls, sen ser jag bara bromsljusen på bilen framför och jag ställer mig på bromsen men hinner bara komma ner till ca 30 km/h så kör in i häcken på han.. körde åt sidan och skrev sånna papper man ska skriva osv osv, han var dock jättesnäll han vi krockade med, han kramade om mig flera gånger och sa de e lungt de e sånt som händer osv osv han var inte arg alls. han fick iof bara lite repor inte en enda buckla eller nåt och min bil ja.. hmm den är ganska mosad fram skulle jag vilja säga.. men han kollade så att inget läckte och hjälpte oss att spänna ihop huven.. När han hade åkt så ringde jag pappa och berättade och bölade som en gris dom sa att dom skulle komma och hämta oss men att vi skulle åka så långt vi kunde för att underlätta allt, när chocken hade lagt sig någorlunda vart jag tok arg sen skrattade jag bara för att det är så jävla typiskt att sånt ska hända när man inte ens är hemma! sedan började jag och Linnea åka lite lätt, vi stannade i Allingsås i hopp om att de skullr finnas nå att käka där men de va typ festival eller vad man ska kalla de i stan, typ tivoli eller nåt så vi gick runt en snabbis och kollade bland alla marknads stånd. sen fortsatte vi att åka, stannade i skara och käkade sen åkte vi till ett trucker hak utanför mariestad där vi satte oss och väntade på pappa och anna, de dröjde inte länge innan dom kom så då lastade vi på min bil på släpet sen åkte vi mot stockholm! Linnea och jag satt bak och flummade, va helt slut efter en härligt lång och händelserik dag.


ungefär så ser min bil ut nu!!

Igår körde nina mig till vårdcentralen på morgonen sedan åkte vi tillbaka hit och solade och badade, efter ett tag kom Thomas hit och solade och badade med oss, sedan begav vi oss till ikea och köpte presentkort som Anna skulle ha.

sen har jag väl bara jobbat lite och så. idag ska vi grilla, dricka öl/nubbe osv osv. ska bege mig ut i solen och bada en sväng nu tror jag!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0