?

Tror dom att man tänker gå ner ca 20 kr i timman bara för att de går under benämningen "sommarjobb" istället för "viss tids anställning"?! NO WAY säger jag! speciellt inte när jag har jobbat där tre gånger tidigare! vill dom ha mig där får dom ge mig rättvis lön inte någon jävla lön som är anpassad efter 16 åringar som sommarjobbar, inte kan nåt och inte vet hur saker och ting fungerar där, inte jobbar ordentligt och som dessutom inte FÅR göra något typ bara för att dom inte är 18! dom får inte använda alla verktyg, dom får inte stå framme på trucken och tappa asfalt, dom får inte  skjuta kartonger osv osv..

Idag har jag och Anna varit och köpt lite grejer till hennes företag som behövdes, vi har köpt mat till deppman och varit på ÖB.

imorse var jag hos tandläkaren dom sa att jag har jättefina tänder! hade ett pytte pytte fjutte litet hål som knappt va värt att laga men hon skulle göra de iaf så ska dit nästa vecka, annars sa hon att dom va kanon. när hon skulle ta röntgenbilder så sa hon att ja vet att de är obehagligt men de går fort, sen sa hon "och du har ju så liten mun också" och då menade hon att de va extra obehagligt då, men grejen är ju att den där grejen dom stoppar in i munnen på en när om ska ta röntgenbilder den är lika stor vare sig du är barn eller vuxen, så fatta för alla småbarn va obehagligt!

imorgon på eftermiddagen ska jag vara på grabbarnas skola ett bra tag för det är typ marknadsdag, sen har dom en show också som dom ska visa upp, spännande!

sen funderar jag på om man ska åka förbi Deppens veterinär och fråga när hon tror att man ska ta stygnen för jag tycker inte att det har läkt ihop ordentligt och hon sa att efter 10-12 dagar ska man ta stygnen och de e 10 dagar idag... hmm så man kanske borde åka dit och fråga henne vad hon tycker antingen imorgon eller på fredag.

Att bero på Fredag så ville Nina att jag skulle följa med och se nya sex and the city filmen! Jag vill Jag vill Jag vill! men vi får se hur det blir med det.

På söndag ville mamma att vi skulle käka tillsammans beroende på hur Denise jobbade.

nej nu ska ja hitta något skoj att glo på här på datorn sen slagga!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Anna

BRA DÄR!!!!!!!!!!!!!!!! Man ska ALDRIG sälja sig billigt. Då blir det fritt fram för arbetsgivaren och utnyttja en!!!!!

2010-05-28 @ 17:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0