ny vecka nya tag?

är det så att när en ny vecka börjar ska man samla nya krafter, glömma allt surt från veckan innan och bara börja om? jag tror iaf att det kan vara bra att tänka på de sättet även fast jag kanske inte "raderar" de som hänt veckan innan varje gång det blir en ny vecka. men aa varför inte, man kanske ska verkligen ska testa att tänka så "Ny vecka nya tag".

Nog babblat om mina tankar, idag gick jag upp vid åtta? tror jag iaf, Anna väckte mig med att säga att jag skulle börja vakna och att hon hade något viktigt att prata med mig om så tog ut deppen medans jag krälade mig ur sängen. När jag kom upp i köket så sa hon att jag ska jobba på binab vecka 24,25,26,27,28,31,32 coh eventuellt 33. då tänkte jag är du dum eller jag slavara inte för "sommarjobbslön" när jag jobbat där så många gånger och tjänat ca 30 kr mer i timman sista gången än vad sommarjobbslönen är på. så sa hon det att dom hade ändrat sig så jag får en krona mer i timman än vad jag hade sist haha! ja då är det ju helt okej att jobba på binab eftersom att det blir en rättvis lön, ska faktiskt bli jävligt skönt att börja jobba där igen, jag trivs så bra där och alla som jobbar där är så snälla, roliga och lätta att ha att göra med. Så får vi se om Ronnie lyckas den här gången med det som han inte lyckades med i höstas!

Efter att jag hade krälat mig ur sängen och Anna hade berättat dessa nyheter så käkade jag frukost sen gick vi ut på tomten och jag spolade av altanen, blir så snuskigt med allt pollen som lägger sig som ett gult lager! sen fick jag plantera om en Rosbuske eftersom att min kära hund hade dragit upp den ! med hela rötterna och allt! han kanske ska bli trädgårdsmästare. nu sitter jag iaf i sängen med datorn och bloggar lite lätt, Deppen ligger brevid mig och snarkar, om ca en timma ska jag åka och möta Nina på NetonNet för hon ska köpa en ny mobil eftersom att hon tappade sin i toaletten i helgen. Annars vet jag inte riktigt vad som händer idag men det lär väl visa sig.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0